Denk en doe mee met de LPV!

Het ontwikkelen en uitbouwen van een Landelijke Pijn Vereniging is enorm leuk en veelzijdig. Het is een groot project, waarvan de opzet en uitbouw meerdere jaren gaat duren. Je werkt aan iets heel concreets, namelijk kennisoverdracht tussen en verbinding van mensen met pijn. Mensen zoals jij, die in een of andere vorm moeten omgaan met chronische pijn in hun leven. Tijdelijk, of blijvend.

‘Leer er maar mee leven’ zeggen ze dan…maar hóe doe je dat? Wat komt daar allemaal bij kijken? Welke rol heb je zelf daar in, en welke rollen hebben anderen? Wat zijn praktische tips en tools om te leren leven met pijn, om de verbinding met anderen aan te kunnen gaan, om ‘wegwijzer’ te worden? En wie kunnen je daarin ondersteunen?

Ontwikkeling van kernactiviteiten

Om iedereen met pijn wegwijs te maken én kennis en ervaringen vaker te delen gaan we de volgende drie kernactiviteiten ontwikkelen:

Informatie over (chronische) pijn & zelfmanagement
Pijn WegWijzer: keuzehulp en beslisboom
Pijn management programma, gericht op leren leven met chronische pijn

Maar natuurlijk wordt er ook al nagedacht over diverse andere activiteiten.

Jouw hulp is ontzettend belangrijk, én welkom!

Het doel is een fris, modern en toekomstbestendig pijnplatform voor en door pijnpatiënten. Natuurlijk is de rol van vrijwilligers daarin onmisbaar. Mensen met pijn, of mensen die te maken hebben met iemand met pijn. Of professionals, die onze plannen mede richting willen geven en ons, samen met de pijnpatiënt, willen ondersteunen.

Op dit moment zoeken we de volgende mensen ter ondersteuning:

Jongeren 18-40 jaar

Voor de toekomstbestendigheid van het pijnplatform is het natuurlijk noodzakelijk dat juist ook jongeren meedenken en hun input kunnen geven. Chronische pijn is -helaas- van alle leeftijden, dus óók jongeren krijgen te maken met pijn in hun leven.

• Gezien de huidige samenstelling & leeftijd van het kernteam zoeken we met nadruk één of twee jongeren tussen de 18 en 40 jaar.
  • Ben jij, of ken jij, zo’n jongere en wil je -op vrijwillige maar niet vrijblijvende basis- meebouwen aan hét platform voor iedereen die te maken heeft met pijn?
  • Heb jij enkele uren per week daarvoor beschikbaar?

Vrijwilligers (alle leeftijden)

Naast jongeren voor het kernteam zoeken we vrijwilligers van alle leeftijden voor beperkte, afgebakende klussen. Of juist om breed mee te draaien in één van de subgroepen; denk aan pr & marketing, social media, administratie, design, activiteiten(ontwikkeling), financiën, events & beurzen, bloggen, redactie etc.

• Ben jij, of ken jij, iemand die wil meebouwen aan hét platform voor iedereen die te maken heeft met pijn?
  • Heb jij, voor een bepaalde periode of onbeperkt, enkele uren per maand daarvoor beschikbaar?

Interesse?

Bellen, mailen of contact via een van de social media: we horen graag van je!

Online werken

COVID-19 ‘dwong’ iedereen in 2020 en 2021 om over te schakelen van veelal fysiek (op één locatie) werken naar bijna 100% online werken. Maar stiekem heeft dat online werken juist voor mensen met pijn redelijk wat voordelen:

• nog meer ruimte voor eigen werkplanning
  • werken in de voor jou meest prettige (eigen) omgeving
  • geen reistijden
  • makkelijk gezamenlijk overleg

Ook de Landelijke Pijn Vereniging werkt veel online en beperkt het aantal momenten waarop we fysiek bij elkaar komen. Dat vraagt natuurlijk het één en ander van de online werkplanning en het beheer van allerlei documenten. Maar we hebben óók gemerkt: iedereen die beschikt over computer, laptop of tablet kan online werken en vergaderen, ongeacht leeftijd. Dát is het nieuwe normaal!

Nieuwsgierig naar manieren om het werk online te organiseren? Participatiekompas heeft een handig -uiteraard online- kennisdossier .

Aanbevolen artikelen